Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Απορίες... και σιωπές

 

«Μα καλά, είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος με "κλειδιά" και μπακαλοτέφτερα;», αναρωτιούνται διάφοροι δημοσιολόγοι, καλοπροαίρετα και κακοπροαίρετα, με αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη. Και συνεχίζουν: «Είναι δυνατόν να σκοτώνεται κόσμος ενώ υπάρχει η τεχνολογία για μεγαλύτερη ασφάλεια;». Εύλογα και σωστά τα ερωτήματα. Στο δια ταύτα όμως και επειδή δεν μιλάμε για τίποτα «ανυποψίαστους», απάντηση στο «γιατί» δεν δίνουν. Γιατί πράγματι, η επιστήμη και η τεχνολογία προσφέρουν σήμερα δυνατότητες για λιγότερη και πιο ασφαλή εργασία, για μεγαλύτερη και καλύτερη ποιότητα ζωής, για μετακινήσεις με ασφάλεια και σιγουριά. Εμπόδιο στέκονται όμως το κέρδος και η πολιτική όλων των κομμάτων που το στηρίζει, σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Αυτήν τη μικρή «λεπτομέρεια» αποσιωπούν όσοι αναγνωρίζουν βέβαια τις δυνατότητες που προσφέρει στον λαό η σύγχρονη τεχνολογία, κάνουν όμως πως δεν βλέπουν ότι αυτή βρίσκεται στα χέρια μεγάλων πολυεθνικών ομίλων, που τη χρησιμοποιούν καταπώς συμφέρει τα κέρδη τους.

Και επί τη ευκαιρία: Πολλούς απ' αυτούς δεν τους ακούσαμε να λένε τα ίδια την περίοδο της πανδημίας, όταν ο κόσμος πέθαινε σωρηδόν επειδή δεν υπήρχαν επαρκή κρεβάτια ΜΕΘ ή και ελεύθερες κλίνες στα νοσοκομεία, με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Και δεν μιλάμε βέβαια για τίποτα υπερσύγχρονα εργαλεία, αλλά για ιατρικό υλικό που χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες, όμως στη λογική του κόστους - οφέλους οι ελλείψεις είναι τεράστιες και σε συνθήκες κρίσης μεγαλώνουν την απόσταση από τις πραγματικές ανάγκες. Ούτε τους ακούσαμε να λένε τα ίδια για τους νεκρούς εργάτες, που σκοτώνεται ένας κάθε πέντε μέρες στους χώρους δουλειάς εξαιτίας της έλλειψης σύγχρονων μέσων για την υγεία και την ασφάλεια. «Ψιλά γράμματα» οι ζωές των ανθρώπων όταν τα φώτα σβήνουν...


Καλλιστεία

«Δεν αποκρύψαμε νεκρούς», «τουλάχιστον παραιτήθηκε ο υπουργός», «τρέξαμε στο πεδίο»... Σε κάτι τέτοια «σημεία» μπαίνει από την κυβέρνηση ο πήχης της επιλεκτικής «ανικανότητας» του κρατικού μηχανισμού με αφορμή το νέο έγκλημα στα Τέμπη. Μια προσπάθεια δηλαδή να συγκρίνεται η «διαχείριση» της τραγωδίας με την αντίστοιχη της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Κι έτσι, ο λαός γίνεται μάρτυρας των πιο αποκρουστικών «καλλιστείων». Θυμίζουμε ότι στις μεγάλες πυρκαγιές του 2022, η κυβέρνηση διαλαλούσε ότι «τουλάχιστον δεν υπήρξαν νεκροί». Και σήμερα περνάνε στην επόμενη πίστα, να κονταροχτυπιούνται ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για το πώς θάβουν τους νεκρούς που αφήνει πίσω της η σαπίλα που υπηρετούν. Η συζήτηση γίνεται βέβαια για να αποκρυφτεί το γεγονός ότι το αίμα που χύθηκε στα Τέμπη έχει τις υπογραφές όλων των κυβερνήσεων, αφού η καθεμία συνέχιζε το έργο της απαξίωσης, της ιδιωτικοποίησης και της «απελευθέρωσης» από εκεί που το άφηνε η προηγούμενη. Από όπου και να το πιάσεις, μιλάμε για μια συζήτηση που δεν χωνεύεται! Γιατί δεν αξίζει στον λαό να ζει μονίμως «αμυνόμενος», να ζει με έναν διαρκή φόβο για το επόμενο κακό που θα τον βρει, να μην ξέρει από πού θα του 'ρθει και να αναμένει για το ποιος θα «σπεύδει» στο θανατικό του... Αυτό που αξίζει στον λαό δεν μπορούν να του το εξασφαλίσουν οι νεκροθάφτες της ζωής του, αλλά θα το κερδίσει ο ίδιος με την πάλη του, και με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή.


Στον κουβά

Κυβερνήσεις και Δικαιοσύνη δείχνουν τα αντανακλαστικά τους κάθε φορά που προκηρύσσεται μια απεργία στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Δεν προλαβαίνουν να την ανακοινώσουν οι εργαζόμενοι και το δικαστήριο συνεδριάζει για να τη βγάλει παράνομη και καταχρηστική, με τους νόμους των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ και κολαούζους τα αστικά ΜΜΕ, που βρίζουν νυχθημερόν όποιον απεργεί. Τα αντανακλαστικά τους όμως πέφτουν σε «χειμέρια νάρκη» όταν οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τις τεράστιες ελλείψεις σε ζητήματα ασφάλειας, που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές τις δικές τους και των επιβατών. Σοβαρότατες καταγγελίες, άλλοτε των σιδηροδρομικών και άλλοτε των εργαζομένων στο Μετρό και στον Ηλεκτρικό, καταλήγουν στον ...κουβά, επειδή η ολοκληρωμένη προστασία και ασφάλεια θεωρείται «κόστος» από το κράτος και την εργοδοσία. Χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα αποτελούν οι εργαζόμενοι στο Τραμ, που καταγγέλλουν εδώ και χρόνια ότι 10 από τους 25 συρμούς στην Αττική κυκλοφορούν στα «τυφλά», επειδή η παλιότερη τεχνολογία τους είναι ασύμβατη με το σύστημα τηλεματικής και τηλεδιοίκησης! Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει επικοινωνία του συρμού με τα φανάρια και ο ηλεκτροδηγός δεν έχει τον έλεγχο του δρόμου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του κόσμου που μεταφέρει! Αν και η καταγγελία τους έφτασε μέχρι και σε εισαγγελέα (τρομάρα του...), η κατάσταση παραμένει ίδια κι απαράλλακτη. Μέχρι ν' ακούσουμε τα μαντάτα και οι ευθύνες να αναζητηθούν ξανά στο «ανθρώπινο λάθος»...

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου