Αλλη μια «ευτυχή συγκυρία» επιφύλασσε η προχτεσινή μέρα: Την ώρα που η κυβέρνηση (συνοδεία των απαραίτητων δόσεων από προπαγανδιστικές αστειότητες) ανακοίνωνε το άνοιγμα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Fuel pass», για να μοιράσει τα «ελέη» των 13 ευρώ τον μήνα ως «αντίδοτο» - κοροϊδία για τις αυξήσεις στα καύσιμα, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωνε τα οριστικά στοιχεία για την εξέλιξη του προϋπολογισμού στο α' τρίμηνο. Σε αυτά καταγράφεται πως μόνο οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης - ανάμεσά τους και αυτοί που μπαίνουν «καπέλο» στα καύσιμα - έφτασαν τα 1,53 δισ. ευρώ από 1,36 δισ. πέρυσι, ενώ από αυτούς οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στα ενεργειακά προϊόντα έφτασαν τα 959 εκατ. από 811 εκατ. πέρυσι (αύξηση 18,2%). Χώρια βέβαια ο ΦΠΑ, που απογειώθηκε κατά 1,1 δισ., σχεδόν 20% παραπάνω από πέρυσι, αλλά και το υπόλοιπο φορολογικό γδάρσιμο του λαού, που οδήγησε στην υπέρβαση του στόχου κατά 2 δισ. ευρώ περίπου!
Να λοιπόν τι είναι τα δήθεν «μέτρα στήριξης» που ανακοινώνει η κυβέρνηση της ΝΔ, «στα όρια των αντοχών της οικονομίας και της ΕΕ», όπως λέει και ο ΣΥΡΙΖΑ: Ούτε τα «ρέστα» από τα σπασμένα που πληρώνει ο λαός, για να «τρέχουν» η πολιτική του «πράσινου New Deal», τα πακέτα ενίσχυσης στους επιχειρηματικούς ομίλους και να χρηματοδοτείται η εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και στον πόλεμο. Τίποτα δεν έχει να περιμένει ο λαός από τα «ανέκδοτα» ότι μέσα από αυτή την πολιτική θα δει «άσπρη μέρα». Αντίθετα, στα μέτρα - κοροϊδία χρειάζεται εδώ και τώρα να αντιτάξει τον αγώνα του για κατάργηση του ΦΠΑ και των Ειδικών Φόρων σε καύσιμα και άλλα είδη λαϊκής κατανάλωσης, αυξήσεις στους μισθούς και επαναφορά των ΣΣΕ, ουσιαστικά μέτρα προστασίας για αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Ολοι αυτοί είναι λόγοι για να πλημμυρίσουν την Κυριακή το Σύνταγμα και οι Πρωτομαγιάτικες συγκεντρώσεις των συνδικάτων σε όλη τη χώρα.
Την 1η Μάρτη, σύμφωνα με το επίσημο παρατηρητήριο του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της βενζίνης ήταν στα 1,914 ευρώ το λίτρο. Σήμερα που «τρέχει» το πρόγραμμα επιδότησης στα καύσιμα, η μέση τιμή της βενζίνης είναι στα 2,070 ευρώ το λίτρο. Διαφορά 0,156 ευρώ. Τα 13 ευρώ/μήνα της επιδότησης που δίνει η κυβέρνηση, μόλις και μετά βίας φτάνουν για να καλύψουν αυτήν τη διαφορά για 83 λίτρα βενζίνης. Οσο δηλαδή δυο γεμίσματα στο ρεζερβουάρ. Που σημαίνει ότι η επιδότηση «φαγώθηκε» πριν καν μπει στην τσέπη, όχι για να ανακουφίσει τα λαϊκά στρώματα από τις σημερινές τιμές των καυσίμων, αλλά μόλις και μετά βίας για να καλύψει τη χασούρα από την αύξηση που πήρε η βενζίνη σε δυο μόνο μήνες! Δεν είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι θα γίνει τον επόμενο και τον μεθεπόμενο μήνα, όπου επίσης θα ισχύει το φιλοδώρημα των 13 ευρώ. Με τέτοιον καλπασμό στις τιμές των καυσίμων, το «fuel pass» της κυβέρνησης θα ...εξατμίζεται λίγα χιλιόμετρα μετά την αναχώρηση από το βενζινάδικο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου