Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Για τα πανάκριβα εισιτήρια ... θα επιδοτήσει τους εφοπλιστές που τα αυξάνουν!

 

«Δεν έχετε ικανοποιήσει κανένα από τα αιτήματα των εφοπλιστών», εξανίσταται ο ΣΥΡΙΖΑ

 

Eurokinissi

Νέο «ζεστό χρήμα» και προνόμια προς τους ακτοπλόους εφοπλιστές προανήγγειλε χτες το υπουργείο Ναυτιλίας, τη φορά αυτή με το εξωφρενικό πρόσχημα των συνεχών ανατιμήσεων - φωτιά στα εισιτήρια που επιβάλλουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και έχουν κάνει εντελώς απαγορευτική μια μικρή καλοκαιρινή ανάσα στα νησιά για την εργατική - λαϊκή οικογένεια!

Η σχετική προαναγγελία έγινε από τον υφυπουργό Ναυτιλίας Κ. Κατσαφάδο, στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του ΥΝΑ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για την κωδικοποίηση του ακόμα πιο αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου που άρχισε να διαμορφώνεται στην ακτοπλοΐα από το 2001, όταν ενσωματώθηκε στο ελληνικό Δίκαιο ο κανονισμός 3577/92 της ΕΕ (τον οποίο έχουν υπερψηφίσει ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ). Το νομοσχέδιο ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια.

Οπως ανέφερε ο υφυπουργός, ήδη το «οικονομικό επιτελείο» είναι στη φάση της εξεύρεσης «δημοσιονομικού χώρου για να στηρίξουμε την ελληνική ακτοπλοΐα» ώστε να μην αυξάνονται τα εισιτήρια! Είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση κάνει ...«αυστηρές συστάσεις στις εταιρείες για τις αυξήσεις»!

Τα όσα ετοιμάζονται - σύμφωνα με τον Κ. Κατσαφάδο - θα προστεθούν στα 85 εκατ. ευρώ που έχει προσφέρει η κυβέρνηση ως στήριξη στους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, χώρια τα προηγούμενα, ενώ και για τη νέα δρομολογιακή περίοδο τους έχει ήδη εξασφαλίσει άλλα 138 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των «άγονων» γραμμών. Αντίστοιχο κονδύλι για τις «άγονες» είχαν εισπράξει οι εφοπλιστές και πέρυσι. Στα ποσά αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται βέβαια τα πάνω από 90 εκατ. ευρώ που τσέπωσαν οι εφοπλιστές ως στήριξη για την πανδημία - καθώς η κυβέρνηση τους είχε εντάξει στις επιχειρήσεις που επλήγησαν - κ.λπ. Συνολικά δηλαδή πάνω από 300 εκατομμύρια...

Ο υπουργός ανέφερε τα παραπάνω για να καθησυχάσει τον ΣΥΡΙΖΑ, που στη διάρκεια της συζήτησης και στην ίδια ακριβώς λογική με αυτή της κυβέρνησης απέδωσε τις απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια στην έλλειψη στήριξης της κυβέρνησης προς τους ακτοπλόους εφοπλιστές! Χαρακτηριστικά ο βουλευτής του, Ν. Σαντορινιός, εγκάλεσε τη κυβέρνηση ότι «δεν έχετε ικανοποιήσει κανένα από τα αιτήματά τους (σ.σ. των εφοπλιστών), παρά τις αυξήσεις στα καύσιμα. Κάνατε τίποτα για να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων; Τους χρωστάτε 50 με 60 εκατ. ευρώ από τις άγονες εδώ και πάνω από έναν χρόνο. Πώς περιμένετε να μην αυξήσουν τα εισιτήρια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες;».

Οσο για την κωδικοποίηση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ο Ν. Σαντορινιός τη χαρακτήρισε θετική, όπως και τον νόμο 2932/01 του ΠΑΣΟΚ, που ενσωμάτωσε τον κανονισμό 3577 της ΕΕ για να ξεκινήσει όλος αυτός ο Γολγοθάς για επιβάτες και ναυτεργάτες, γεμίζοντας με πακτωλό κερδών τους εφοπλιστές. Προτάσεις για τη στήριξη των εφοπλιστών κατέθεσαν και τα άλλα αστικά κόμματα.

Να αποσυρθεί!

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, μεταφέροντας το αίτημα των ναυτεργατών, απαίτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, με το οποίο - τόνισε - η κυβέρνηση θωρακίζει και επεκτείνει την «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας, με βάση τον κανονισμό 3577 της ΕΕ και την Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική της. Ουσιαστικά - πρόσθεσε - η κυβέρνηση επιχειρεί να κλιμακώσει την αντιλαϊκή πολιτική, για τη στήριξη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, «διαμορφώνοντας ακόμα πιο οδυνηρούς όρους για τους ναυτεργάτες και τους επιβάτες».

Κατέθεσε πληθώρα στοιχείων για το πώς με βάση αυτό το πλαίσιο η μία μετά την άλλη οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ παρείχαν και παρέχουν απλόχερη στήριξη στους εφοπλιστές, φουσκώνοντας ταυτόχρονα τα πανιά της επιθετικότητάς τους απέναντι στους ναυτεργάτες, διαμορφώνοντας απάνθρωπες συνθήκες εργασίας μέχρι τελικής πτώσης, με πετσοκομμένους μισθούς, μειωμένες οργανικές συνθέσεις, ασταμάτητα δρομολόγια που καταπονούν πλήρωμα και πλοία, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για σοβαρά ναυτικά ατυχήματα.

Ο Χρ. Κατσώτης ανέδειξε πόσο απαγορευτικό έχει γίνει ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι για τα λαϊκά στρώματα, όταν μια 4μελής οικογένεια για να ταξιδέψει στο κατάστρωμα από Πειραιά για Ρόδο, χωρίς αυτοκίνητο, χρειάζεται 330 ευρώ.

Χαρακτήρισε δε πρόκληση να επικαλούνται κυβέρνηση και εφοπλιστές την ακρίβεια στα καύσιμα, όταν σε αντίθεση με εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους και επαγγελματίες της πόλης και των νησιών έχουν αφορολόγητο πετρέλαιο, έχουν εισπράξει πακτωλό επιδοτήσεων και επιχορηγήσεων, ενισχύσεων και προνομίων. Από την άλλη, ειδικά τα μικρά νησιά, όπως η Ανάφη, χειμώνα - καλοκαίρι κάνουν μέρες να δουν πλοίο.

Το ΚΚΕ - τόνισε ο Χρ. Κατσώτης - θέλει να ανοίξει η συζήτηση για να δυναμώσει η πάλη για σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με τακτικά δρομολόγια, μείωση του κόστους των εισιτηρίων κατά 50% και δωρεάν μετακίνηση για άτομα με αναπηρία, εφαρμογή ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς των ναυτεργατών, προστασία της ασφάλειας και της υγείας τους.

Ριζοσπάστης 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου