Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

Συνέπεια στην ευελιξία

 

Eurokinissi

Διευθέτηση του εργάσιμου χρόνου και δουλειά με ωράρια - λάστιχο ή παράταση της εργάσιμης βδομάδας; Αυτά είναι τα δύο σενάρια, τα οποία βέβαια συζητιούνται και εφαρμόζονται ταυτόχρονα, με στόχο την ένταση της εκμετάλλευσης για περισσότερα κέρδη. Μπορεί για παράδειγμα να υπερπροβάλλονται και για προπαγανδιστικούς λόγους οι εξαγγελίες για την «4ήμερη εργασία», με εφαρμογή ακόμα πιο ελαστικού ωραρίου σε διάφορες χώρες στην ΕΕ, όμως ταυτόχρονα ανοίγει και η συζήτηση για την «παράταση της εργάσιμης βδομάδας». «Δεν θα ήταν καλύτερο να αφήσουμε τους ανθρώπους να κερδίσουν και πάλι περισσότερα δουλεύοντας λίγο παραπάνω;», δήλωσε για παράδειγμα ο πρώην αντικαγκελάριος και πρώην αρχηγός του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος της Γερμανίας Γκάμπριελ. Και όπως εντοπίζει, εκφράζοντας προφανώς ανησυχίες τμημάτων του κεφαλαίου, η μετανάστευση δεν λύνει το πρόβλημα του εργατικού δυναμικού, επομένως χρειάζονται μέτρα όπως το παραπάνω. Αλλωστε και ο πρόεδρος της Ενωσης Γερμανικών Βιομηχανιών είχε ταχθεί υπέρ της 42ωρης βδομάδας, αλλά και υπέρ της αύξησης της ηλικίας συνταξιοδότησης στα 70 έτη! Κάπως έτσι επιβεβαιώνεται ότι εκτός από το κυνήγι της κερδοφορίας, άλλα «δόγματα» δεν υπάρχουν για την αστική τάξη. Με κάθε τρόπο προωθείται το ξεζούμισμα των εργαζομένων, με τις σοσιαλδημοκρατικές δυνάμεις μάλιστα να εκφράζουν αυτή την ...ευελιξία με απόλυτη συνέπεια.
 
«Τοξική» συναίνεση

Μπορεί τα διάφορα μέσα και οι προπαγανδιστές της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ να εστιάζουν στη λεγόμενη «τοξική αντιπαράθεση», όμως για τον λαό υπάρχει η «τοξική συναίνεση» μεταξύ τους. Χαρακτηριστική είναι άλλωστε μόνο η τελευταία περίοδος, που αυτή η συναίνεση καταγράφηκε σε κρίσιμα νομοσχέδια στη Βουλή. Εχουμε και λέμε λοιπόν: Μέσα στον Ιούνη η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ υπερψήφισαν από κοινού νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, με το οποίο θωρακίζονται περαιτέρω τα συμφέροντα των εφοπλιστών, π.χ. με τη μηδενική φορολογία του πετρελαίου και τη χρηματοδότησή τους από το κράτος. Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε την κυβέρνηση ότι έφερε «καθυστερημένα» τα μέτρα για την ...ενίσχυση των αναξιοπαθούντων εφοπλιστών. Μόλις πριν από μερικές μέρες, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ από κοινού υπερψήφισαν την Οδηγία της ΕΕ για τη μονιμοποίηση των χαρατσιών που πληρώνει ο λαός με την ...κωδική ονομασία «Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης» στην Ενέργεια, εντείνοντας την ενεργειακή φτώχεια. Ενώ την περασμένη βδομάδα τα ίδια κόμματα από κοινού υπερψήφισαν και τη διμερή συμφωνία Ελλάδας - Μπανγκλαντές που νομιμοποιεί ένα σύγχρονο «σκλαβοπάζαρο» με κρατική σφραγίδα, καθώς και τις εργασιακές συνθήκες γαλέρας των μεταναστών εργατών γης στη χώρα μας. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά παραδείγματα δεν περιλαμβάνουν τη διαχρονική σύμπλευση στους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς ούτε βέβαια την κοινή τους στάση απέναντι σε προτάσεις νόμου του ΚΚΕ που μπορούν να ανακουφίσουν έστω και στο ελάχιστο εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά. Οσο λοιπόν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ παίζουν τον «μουντζούρη» για το ποιος είναι πιο «τοξικός», οι εργαζόμενοι μπορούν να δουν και στην πράξη ότι ο ένας ...κόβει και ο άλλος ράβει για να του κάνουν τον βίο αβίωτο.

«Εθελοντική» κοροϊδία

Νέο συνυποσχετικό «εθελοντικής φορολόγησης» μεταξύ της κυβέρνησης και Ελλήνων εφοπλιστών είναι στα σκαριά μετά τη σχετική τροποποίηση που ψήφισαν οι τελευταίοι σε πρόσφατη συνέλευσή τους. Δίνεται έτσι συνέχεια στην ωμή κοροϊδία με τη λεγόμενη «εισφορά» του εφοπλιστικού κεφαλαίου ώστε να κρυφτούν τα ληστρικά προνόμια που αυτό απολαμβάνει διαχρονικά με όλες τις κυβερνήσεις, τις επιδοτήσεις, τις πάνω από 50 φοροαπαλλαγές και «διευκολύνσεις», το αφορολόγητο πετρέλαιο, την πρόσφατη αναστολή των χρεών του μέχρι το 2025 κ.ά. Ετσι, οι εφοπλιστές «υπόσχονται» ότι θα δώσουν περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στο 5% των εισαγόμενων μερισμάτων, την ώρα που, για παράδειγμα, από τα ναύλα για τη μεταφορά LNG εισπράττουν 120.000 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο, ενώ μόνο τους τελευταίους μήνες οι ακτοπλόοι έχουν αυξήσει τα ναύλα 4 φορές. Ανάλογο συνυποσχετικό είχε υπογραφεί και με τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, το οποίο προέβλεπε ότι την τριετία 2014 - 2016 οι εφοπλιστές θα κατέβαλλαν 420 εκατ. ευρώ, δηλαδή κάπου 140 εκατ. τον χρόνο, ενώ το 2019 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μείωσε τον συντελεστή από το 15% στο 10%, δηλαδή περίπου στα 75 εκατ. τον χρόνο. Ξέχωρα από το αμφίβολο του αν ακόμη και αυτά δόθηκαν, πρόκειται για «φιλοδωρήματα» σε σχέση με τα μυθικά κέρδη των Ελλήνων εφοπλιστών που η αξία του στόλου τους των 5.514 πλοίων υπολογίζεται στα 158,97 δισ. δολάρια. Τα παραπάνω εκτός από κοροϊδία αποτελούν και πρόκληση για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, που το εισόδημά τους στενάζει από την ακρίβεια, που φορτώνονται το 95% των φόρων, πληρώνοντας από την τσέπη τους εκτός των άλλων και τις συνταγματικά κατοχυρωμένες φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών.

Στα ύψη...

Στα ύψη συνεχίζει να βρίσκεται ο αριθμός των ανέργων, παρά τις θριαμβολογίες της κυβέρνησης για τα ρεκόρ του τουρισμού, αλλά και τις κλάψες των επιχειρήσεων ότι δεν βρίσκουν εργατικό δυναμικό. Ετσι, τον Ιούνη, μήνα που οι τουριστικές ροές έπιασαν ταβάνι, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στη ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) έφτασαν τους 921.647. Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που τα ταμεία των μονοπωλίων του τουρισμού μπουκώνουν από εισπράξεις, με τους αρμόδιους να μιλάνε για έσοδα φέτος πάνω και από το 2019, οι επιδοτούμενοι άνεργοι τον περασμένο Ιούνη ήταν μόλις 104.966, αριθμός που αντιστοιχεί στο 11,3% του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων. Αλλά και αυτόν ακόμα τον αριθμό δικαιούχων με το γλίσχρο επίδομα που λαμβάνουν για λίγους μήνες, η κυβέρνηση τον έβαλε στο στόχαστρο επιχειρώντας να τον μειώσει παραπέρα, προβάλλοντας γελοίους ισχυρισμούς για δήθεν «πλούσιους» ανέργους που λαμβάνουν παράνομα επιδόματα. Στον αντίποδα και ενώ οι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι έχουν εγκαταλειφθεί στη μοίρα τους, η κυβέρνηση ετοιμάζει τα νέα προγράμματα «ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης» για να μπουκώσει και πάλι τις επιχειρήσεις με ζεστό χρήμα και μάλιστα στο όνομα της αντιμετώπισης της ανεργίας...

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου