Συνένοχοι στο έγκλημα της ενεργειακής φτώχειας, για την οποία «τσακώνονται» ποιος θα την... πρωτοαντιμετωπίσει
Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται η παραπέρα «απελευθέρωση» του επαγγέλματος των εκτελωνιστών, προκειμένου να βρουν ελεύθερο πεδίο δράσης οι μεγάλες εκτελωνιστικές εταιρείες, κατ' εντολή των μεγάλων μεταφορικών εταιρειών, όπως αυτές που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Πειραιά (COSCO, εφοπλιστικοί όμιλοι), οι οποίες θέλουν 24ωρες εκτελωνιστικές υπηρεσίες και δεν επιτρέπουν καθυστερήσεις στον διαμετακομιστικό κόμβο και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το «κερασάκι» όλων αυτών είναι το άρθρο 52, που προβλέπει κι άλλες διευκολύνσεις για τους εφοπλιστές, οι οποίες συνιστούν πρακτικά νέες φοροαπαλλαγές, και μάλιστα όταν αυτήν την περίοδο στέλνονται στους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ τα μπουγιουρντί για την καταβολή της επιστρεπτέας προκαταβολής.
Συγκεκριμένα, το 2021 είχε γίνει μία προσαύξηση 4% στο συμβολικό ποσό που πληρώνουν οι εφοπλιστές ως φόρους (οι οποίοι υπολογίζονται με βάση τους κόρους του πλοίου και όχι με τα έσοδα ή τα κέρδη, με αποτέλεσμα η φορολογία για ένα πλοίο π.χ. 33 χιλιάδων κόρων να είναι κατά μέσο όρο 10.000 δολάρια τον χρόνο, λιγότερα δηλαδή από όσα συχνά πληρώνει ένας μικρός επαγγελματίας). Η προσαύξηση αυτή τελικά αναστάλθηκε και παραπέμπεται η πληρωμή της στο 2024 και στο 2025, και αυτό αν καταβληθεί.
Κατά τη χτεσινή συζήτηση, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Γ. Βρούτσης ευχαρίστησε τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ για την θετική τους ψήφο. Μάλιστα ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Τρ. Αλεξιάδης είπε ότι «είναι καλή ευκαιρία αυτό το νομοσχέδιο για να δείξουμε και μια διάθεση συναίνεσης»...
Οσο για το άρθρο 52, ο ΣΥΡΙΖΑ το καταψήφισε μεν, ωστόσο, όπως έσπευσε να διευκρινίσει ο Τρ. Αλεξιάδης, δεν διαφωνεί με το περιεχόμενο αλλά με την περίοδο που το έφερε η κυβέρνηση. «Θεωρούμε ότι αυτήν την περίοδο δεν είναι σωστό κάτι τέτοιο», είπε και προέτρεψε: «Φέρτε το σε κάποιο άλλο νομοσχέδιο». Για παρόμοιους λόγους το καταψήφισαν και τα άλλα αστικά κόμματα.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, κάλεσε τον λαό να δει τι ψήφισαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, τονίζοντας ότι οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης «είναι ένας από τους παράγοντες της ενεργειακής φτώχειας. Και μετά μιλάτε και κλαίγεστε για την ενεργειακή φτώχεια, που με τις ψήφους σας έχετε συνδιαμορφώσει».
Επεσήμανε ότι συνολικά για την ακρίβεια στην Ενέργεια είναι συνυπεύθυνοι ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ με την πολιτική που ως κυβερνήσεις προώθησαν, τη στρατηγική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» της αγοράς Ενέργειας, την απολιγνιτοποίηση και την «πράσινη μετάβαση», και που συνεχίζουν να τη στηρίζουν για να εξασφαλίζεται η κερδοφορία των ομίλων. Ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε και έχουν συμφωνήσει όλοι με το Χρηματιστήριο Ενέργειας, τη ρήτρα αναπροσαρμογής, και τώρα προτείνουν μέτρα που σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζουν τις αιτίες του προβλήματος, αλλά αποτελούν ψίχουλα για τα λαϊκά εισοδήματα.
Την ίδια στιγμή βέβαια που συμφωνούν στα χαράτσια και στην άδικη φορολογία σε βάρος του λαού, συνέχισε ο Ν. Καραθανασόπουλος, προσφέρουν διαδοχικά προνόμια και φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές, όπως είναι τα αφορολόγητα καύσιμα, προνόμια που ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ τούς έχουν κατοχυρώσει ακόμα και συνταγματικά.
Παρουσίασε επίσης στοιχεία της ΑΑΔΕ για τα ληξιπρόθεσμα χρέη, σύμφωνα με τα οποία το 86% χρωστά έως 5.000, το 2,1% πάνω από 50.000 ευρώ και το 0,02%, δηλαδή 1.300 όλοι κι όλοι, χρωστάνε πάνω από 4 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 60% του ληξιπρόθεσμου χρέους! Βέβαια δεν μπορούν να τους βρουν, αφού έχουν βγάλει τα κέρδη τους στους «φορολογικούς παραδείσους».
Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα τόνισε ότι «το πρόβλημα δεν είναι η θέσπιση κανόνων για την είσπραξη των ειδικών φόρων κατανάλωσης, που καθορίζει η ευρωπαϊκή Οδηγία, αλλά οι ίδιοι οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης, που πρέπει να καταργηθούν, γιατί τσακίζουν τα λαϊκά εισοδήματα».
Οσο για το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, που αφορά τους εκτελωνιστές, επεσήμανε ότι αποτελεί τη συνέχεια προηγούμενων κυβερνητικών παρεμβάσεων στον κλάδο από το 2013 «για την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος» που επιβάλλουν οι ανάγκες του κεφαλαίου σε διεθνή κλίμακα και στη χώρα μας, φέρνοντας ως παράδειγμα την COSCO και την απαίτηση για ταχύτερη κίνηση των εμπορευμάτων στις αγορές και διασφάλιση των κερδών. Διαδικασία που θα επιφέρει καίρια πλήγματα στους αυτοαπασχολούμενους, αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα στον κλάδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου