Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024

ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ Να εφαρμοστεί η ΣΣΕ που έχει υπογραφεί εδώ και έναν μήνα

 

Στο κενό έπεσε η τρομοκρατία, κανονικά απήργησαν οι εργαζόμενοι παρά τη δικαστική απόφαση που έκρινε παράνομη την απεργία

 

Απεργιακή συγκέντρωση στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν χθες το πρωί οι εργαζόμενοι του Οργανισμού, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας τους, απαντώντας στον εμπαιγμό τους από την κυβέρνηση, που μοιράζοντας ...ρόλους καλού και κακού καθυστερεί την έγκριση της ΣΣΕ που έχει υπογραφεί εδώ και έναν μήνα, σε μια προσπάθεια να κόψει κατά 500.000 ευρώ τις απολαβές που συμφωνήθηκαν.

Οι εργαζόμενοι απήργησαν κανονικά, παρά την απόφαση του δικαστηρίου, όπου προσέφυγε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, να βγάλει παράνομη την απεργία τους. Αποφάσισαν δε να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα τους το επόμενο διάστημα.

Η απεργιακή συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε την ώρα που λίγα μέτρα πιο πέρα στήθηκε η κυβερνητική φιέστα για τα εγκαίνια του σταθμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων, από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Από εκεί ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, επιβεβαίωσε τις περικοπές στη ΣΣΕ και προσπάθησε να κάνει το μαύρο άσπρο, καθώς υποστήριξε ότι οι μη μισθολογικές παροχές είναι αυξημένες κατά περίπου 50% σε σχέση με πέρυσι, βγάζοντας από τον λογαριασμό τις τεράστιες απώλειες στο εισόδημα των εργαζομένων όλα τα προηγούμενα χρόνια, όπως και τα κλεμμένα που τους αναγνωρίζονται αλλά δεν τους αποδίδονται.

Το Σωματείο Εργαζομένων καλεί τους κυβερνώντες να συνειδητοποιήσουν ότι δεν γίνεται να εμπαίζουν τους εργαζόμενους και να τους κρατάνε ομήρους, και διεκδικεί την τήρηση των συμφωνηθέντων.

Ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, ανέφερε: «Απεργούμε με αφορμή την απαράδεκτη απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να περικόψει περίπου 500.000 ευρώ από την υπογεγραμμένη ΣΣΕ. Τα προβλήματα όμως είναι πολύ περισσότερα. Μιλάμε για εργαζόμενους ορισμένου χρόνου που παίρνουν 850 ευρώ και δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους, για κλεμμένα χρήματα προηγούμενων ετών τα οποία ο Οργανισμός και το κράτος δεν θέλουν να επιστρέψουν, ενώ έχουν αναγνωρίσει ότι έκλεβαν επί χρόνια τους εργαζόμενους. Μιλάμε επίσης για την κατάσταση στη συγκοινωνία όπου λείπουν 70 λεωφορεία καθημερινά από την πόλη και 200 οδηγοί, για την κατάσταση στα συνεργεία, που είναι αποψιλωμένα από προσωπικό, και φυσικά για την κατάσταση των οχημάτων, που κυκλοφορούν χωρίς κλιματισμό, μένουν καθημερινά από βλάβες και παίρνουν φωτιά».

Και κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει μέτρα και να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εργαζομένων: Συλλογική Σύμβαση με αυξήσεις μισθών και αποκατάσταση αδικιών. Προσλήψεις οδηγών και κάλυψη των γραμμών με το σύνολο των λεωφορείων. Κατάργηση κάθε ιδιωτικής επιχειρηματικής δράσης στη συγκοινωνία.

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ

Απάντηση στο υπουργείο και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ, που χαρακτήρισαν «αντικοινωνική» τη χθεσινή απεργία, δίνει με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, αναδεικνύοντας ότι αντικοινωνική είναι η κυβερνητική πολιτική, που δεν καλύπτει έστω κι αυτόν τον μικρό αριθμό των επιπλέον 70 λεωφορείων για να εκτελούνται στοιχειωδώς τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ σύμφωνα με τα ωράρια και τα προγράμματα, «για να ανασάνει λίγο ο κόσμος, που περιμένει στο λιοπύρι το καλοκαίρια και στο κρύο τον χειμώνα.

Αντικοινωνική είναι η πολιτική τους, που ξοδεύονται εκατομμύρια ευρώ σε ενοικιαζόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία τα οποία μένουν από βλάβες καθημερινά, που δεν έχουν σωστό κλιματισμό το καλοκαίρι και σε κάποιες περιπτώσεις παίρνουν και φωτιά, και που με αυτά τα χρήματα που πληρώνει ο λαός θα μπορούσε να μετακινείται με καινούργια οχήματα.

Αντικοινωνική είναι η πολιτική τους που έκλεισαν την ΕΛΒΟ, που θα μπορούσε αποδεδειγμένα μαζί με άλλες επιχειρήσεις να αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη παραγωγής κάθε είδους εγχώριων οχημάτων, για να καλύπτονται οι ανάγκες της χώρας και του λαού, ώστε να μην αγοράζονται από το εξωτερικό λεωφορεία με κόστος 400.000 ευρώ το ένα (χωρίς ΦΠΑ), όπως τα ηλεκτρικά που διαφημίζουν.

Αντικοινωνική είναι η πολιτική τους που επί μήνες και χρόνια έκλεβαν κάθε μήνα δεκάδες ή και εκατοντάδες ευρώ από τις "προσωπικές διαφορές" του κάθε εργαζόμενου, και ενώ τον Μάρτιο του 2024 το αναγνώρισαν, αρνούνται να επιστρέψουν τα κλεμμένα των προηγούμενων χρόνων!

Αντικοινωνική είναι η πολιτική τους να ταΐζουν με πακτωλό χρημάτων τους ιδιώτες παρόχους συγκοινωνιακού έργου, από τα 24 εκατ. ευρώ τον χρόνο για το 2024 στα 64 εκατ. από το 2025 και μετά, δηλαδή να το τριπλασιάζουν !

Αντικοινωνική είναι η πολιτική τους που έχουν προσλάβει οδηγούς με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για 8 μήνες με 850 ευρώ, χωρίς να αναγνωρίζουν την προϋπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα».

 

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου