Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Ούτε ένα ευρώ τη μέρα η επιδότηση - κοροϊδία για τα καύσιμα

 

INTIME NEWS

Το ...εξωφρενικό ποσό των 0,65 - 0,80 λεπτών τη μέρα ως επιδότηση καυσίμου για τους μήνες Ιούλη, Αύγουστο και Σεπτέμβρη ανακοίνωσε χτες η κυβέρνηση. Το μπαράζ του εμπαιγμού συνεχίζεται σε μια περίοδο που τα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά δυσκολεύονται να προμηθευτούν ακόμα και είδη πρώτης ανάγκης, με την κυβέρνηση να προχωρά σε νέες εξαγγελίες για δήθεν «παροχές» για την ανακούφιση από τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κίνησης. Μοιράζει λοιπόν κάποιες πενταροδεκάρες, ενώ επιμένει να διατηρεί στο σύνολό τους τους ληστρικούς φόρους που επιβαρύνουν την τελική τιμή των καυσίμων.

Την ανακοίνωση αυτή έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην έναρξη του υπουργικού συμβουλίου. Περιγράφοντας το περιβόητο «Fuel Pass 2» είπε ότι η «παρέμβαση» στις τιμές και της βενζίνης και του diesel (80 ευρώ για τα ΙΧ και 60 ευρώ για τα δίκυκλα, ενώ στα νησιά η επιδότηση θα είναι 100 για ΙΧ και 70 ευρώ για τα δίκυκλα) θα αφορά το επόμενο τρίμηνο. Επίσης, «επισπεύδεται» για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή στους αγρότες του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η δυνατότητα για υποβολή αίτησης θα ξεκινήσει στα τέλη Ιούλη.

Ο πρωθυπουργός παρουσίασε τα ψίχουλα αυτά ως άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις κατά των ανατιμήσεων στην Ενέργεια, τα οποία «προέκυψαν από τη συνετή οικονομική μας διαχείριση, αλλά και από τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους οποίους έχει πετύχει και εξακολουθεί να πετυχαίνει η ελληνική οικονομία», στην προσπάθεια να ακρωτηριάσει τις διεκδικήσεις του λαού στο μέτρο του ...δημοσιονομικά εφικτού και από την άλλη να εμφανιστεί ως ικανότερος διαχειριστής για το κεφάλαιο, για το οποίο διασφαλίζει άλλωστε το ένα πακέτο μετά το άλλο, μέσα από το Πρόγραμμα Ανάκαμψης, τις «πράσινες» μπίζνες κ.λπ.

Η πραγματικότητα είναι ότι η «συνετή διαχείριση» προέρχεται από το χαράτσωμα του λαού. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία για τον μήνα Μάη, τα φορολογικά έσοδα έφτασαν τα 4,64 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,162 δισ. Από αυτά λοιπόν που ήδη τα εργατικά νοικοκυριά έχουν πληρώσει μόνο για το Μάη, επιστρέφεται το ...8%, δηλαδή μόλις 375 εκατ. ευρώ, ως δεύτερη δόση της επιδότησης για τα καύσιμα και για διάστημα τριών μηνών.

Εξειδίκευση των μέτρων

Μετά τις πρωινές τοποθετήσεις του πρωθυπουργού, ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας προχώρησε σε εξειδίκευση των μέτρων, αναφέροντας ότι το νέο πακέτο παροχών αφορά «περισσότερους από 3,1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε σύνολο 3,5 εκατ.», με ανώτατο εισοδηματικό όριο τα 45.000 ευρώ.

Οπως ανακοίνωσε, το ποσό που θα λάβει ο δικαιούχος εάν χρησιμοποιήσει τη λεγόμενη «ψηφιακή κάρτα» (εκδίδεται μέσω του www.vouchers.gov.gr) θα είναι 80 ευρώ, ενώ αν επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό το ποσό ανέρχεται στα 65 ευρώ. Για την Κρήτη και τα υπόλοιπα νησιά τα αντίστοιχα ποσά είναι 100 και 85 ευρώ, ενώ για τις μοτοσικλέτες 60 και 45 ευρώ, και αντίστοιχα στις νησιωτικές περιοχές 70 και 55 ευρώ. Ο Χρ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι με την κυβερνητική παρέμβαση η μέση πανελλαδική τιμή της βενζίνης θα μειωθεί σε κάτω από 2 ευρώ το λίτρο, με το συνολικό κόστος του μέτρου αυτού να ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το ντίζελ κίνησης, η επιδότηση και για το τρίμηνο Ιούλη - Σεπτέμβρη παραμένει στην αντλία του πετρελαίου κίνησης και ανέρχεται σε 0,12 ευρώ ανά λίτρο.

Φυσικά, όλες οι παραπάνω εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής των καυσίμων προϋποθέτουν ότι οι τιμές στα πρατήρια θα παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα και δεν θα ανέβουν τις επόμενες βδομάδες ή και μέρες, ούτε φυσικά θα υπάρξουν νέες αναταράξεις και αύξηση των διεθνών τιμών πετρελαίου. Οι εργαζόμενοι γνωρίζουν ότι το «πουρμπουάρ» που θα λάβουν θα εξανεμιστεί πριν καλά καλά το εισπράξουν, ενώ η γενικότερη αύξηση που έχει σημειωθεί στις τιμές όλων των βασικών προϊόντων και υπηρεσιών πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, εξαιτίας της αύξησης των τιμών των καυσίμων, θα παραμένει, «ροκανίζοντας» καθημερινά το εισόδημά τους.

Καλή χρονιά για τους επιχειρηματικούς ομίλους

Και αν για τα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά η κατάσταση είναι κρίσιμη, δεν ισχύει το ίδιο για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός μιλώντας στο capital.gr διέβλεψε μια καλή χρονιά για τους επιχειρηματικούς ομίλους, επικαλούμενος «εξαιρετικά ενθαρρυντικά νέα από τον Τουρισμό αλλά και από το μέτωπο των επενδύσεων», γι' αυτό και δήλωσε «συγκρατημένα αισιόδοξος ότι θα έχουμε μια καλή, μια ρωμαλέα ανάπτυξη και το 2022». Παρουσίασε δε ως δεδομένη την αύξηση επιτοκίων («απαραίτητη για να συγκρατήσουμε τον πληθωρισμό»), που «θα προκαλέσει ένα πρόσθετο κόστος στις επιχειρήσεις, στα νοικοκυριά αλλά και στο κράτος», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους λογαριασμούς και τα τιμολόγια που θα κληθούν να πληρώσουν τα λαϊκά νοικοκυριά.

Ταυτόχρονα απαξίωσε τις «οριζόντιες μειώσεις φόρων και επιδόματα τα οποία δεν μπορούμε να αντέξουμε δημοσιονομικά. Γι' αυτό και έχουμε πει πολλές φορές ότι δεν θα προχωρήσουμε σε οριζόντιες μειώσεις Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης ή ΦΠΑ, ακριβώς γιατί με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά δεν μπορούμε να είμαστε στοχευμένοι, επιβραβεύουμε περισσότερο τους έχοντες και κατέχοντες από αυτούς που έχουν παραπάνω ανάγκη»: Οι γνωστές προφάσεις εν αμαρτίαις όταν η ίδια η κυβέρνηση μειώνει σταθερά τη φορολογία στο κεφάλαιο και στα κέρδη του.

Τέλος, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών. «Πρόθεσή μου είναι να εξαντλήσω την τετραετία», είπε, αλλά έσπευσε να προσθέσει ότι «μία παρατεταμένη προεκλογική περίοδος σε μεγάλη ένταση αντιπαράθεσης σίγουρα είναι κάτι το οποίο η χώρα δεν χρειάζεται. Αλλά αυτό είναι μία έκκληση προς την αντιπολίτευση, να μπορούμε να συζητήσουμε με λογική και με μέτρο, και με αντιπαράθεση όποτε αυτή χρειάζεται, τις πολιτικές μας διαφωνίες», σε άλλη μια προσπάθεια να αποφύγει την παρέμβαση του λαού, ώστε να εξαντλείται η αντιπαράθεση στις γνωστές «κοκορομαχίες» ανάμεσα στα αστικά κόμματα, που μοιράζονται την ίδια στρατηγική.

Ριζοσπάστης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου